♦ مبارك حمد مبارك الدسمة *
نبذة عن البحث:
يعالج البحث الصورة الذهنية المرسومة للرئيس الأمريكي السابق دونالد ترمب (Donald Trump)، من خلال تحليل بعض الإعلانات، التي جاء بعضها ربحيًّا، وبعضها من قبل منظمات وجمعيات غير ربحية، تهتم بالبيئة والمصلحة العامة. ولتحقيق هذا الهدف اختار الباحث 14 إعلانًا من الإعلانات التى كان ترمب محورها الرئيس، وقام بتحليلها لتحديد الصورة الذهنية التى أراد كل إعلان أن يرسمها. وقد توصل البحث إلى أن الإعلانات حاولت أن ترسم صورًا ذهنية متعددة في مجالات متنوعة؛ فترمب شخص عنصري يعادي ذوي البشرة السمراء والمسلمين والعرب والهنود والمكسيكيين، وهو شخص انتهازي يستغل الآخرين، ويتهرب من الضرائب، ولا يهتم بالبيئة والمناخ. وهو أيضًا شخص يرى معارضيه أعداءً للوطن، ويستغل الدين لخدمة أهدافه السياسية.
***
-Abstract: The study aims to identify the mental image of the American president Donald Trump by the analyzing some of the advertisements made by profit or non-profit organizations and associations that are concerned with the environment and public interest. In order to achieve such aim, the researcher chose 14 of the ads in which president Trump was the main subject and analyzed those ads to determine the mental image each ad wanted to draw about Trump. The study concluded that such ads tried to draw multiple mental images in various fields; he is a racist person who hates black people, Muslims, Arabs, Indians and Mexicans, also he is an opportunist person who takes advantage of others, evades paying taxes and does not care about the environment or the climate. Also he is the kind of a person who sees his opponents as the enemies of the nation, and he uses religion to achieve his political goals.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق